Subject: FW: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja koostöö kokkulepe.
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Mar 2025 15:50:06 +0200

From: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 7, 2025 3:03 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Oliver Tiidus - Restate
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Andres Suurna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere!

Sooviksime minna edasi koostöölepinguga.

Manuses on viimati TRAM-i poolt kommenteeritud leping, kuhu lisatud minu
märkused.

Kas saaksite palun omalt poolt veel üle vaadata lahtised teemad, et
saaksime lähiajal jõuda lepingu allkirjastamiseni.

Lisaks küsin veel juurde, et kuna antud juhul huvitatud isikud ise
ehitavad ristmiku, siis

*	kas on ikkagi vajalik tagatise andmine? Ristmiku alune maa tuleb
osaliselt arendajalt.
*	kas on vajalik ristmiku aluse maa üleandmine enne ehitusloa
väljastamist? Tunduks loogiline anda maa üle koos valminud ristmikuga,
vastasel juhul peavad arendajad hakkama ehitama võõral maal ja see muudab
ehitamise protsessi keerulisemaks.

Parimatega

Jaanika Jürimäe

Jurist

Akadeemia tee 78, 12618 Tallinn

mob:  <tel:+37258005696> +372 58 005 696

t:  <tel:+3726720232> +372 672 0232

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni
ja ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma
saatja nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul
viisil kirja kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik.
Juhul, kui olete saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt
kirja saatjat ning kustutage kiri ja tema lisad oma arvutist.

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Monday, 10. February 2025 at 09:26
To: Oliver Tiidus - Restate <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Lp Oliver Tiidus

Transpordiamet jääb eelnevas kirjavahetuses esitatud seisukohtade juurde.

1.	Koostöölepingu eesmärk on võimalikult varajases staadiumis kokku
leppida edaspidine tegevuskava ja osapoolte kohustused riigitee
ümberehitamisel. Seetõttu tuleb sõlmida ristumiskoha projekteerimise ja
ehitamise koostööleping. Transpordiamet soovib välistada olukorra kus
arenduse/detailplaneeringu elluviimise käigus võib meie kanda jääda
riiklikus teehoiukavas määramata kohustusi.
2.	Eeldan, et „päris arvestatava kohustuse all“ mõtlesite tagatise
nõuet? Tagatise (deposiit või garantiikiri) eesmärk on tagada rahalised
vahendid ristmiku väljaehitamiseks ka juhul, kui arendaja poolt mingil
põhjusel jääb ehitus pooleli ning selle peab – tagamaks riigitee toimivust
ja ohutust – lõpule viima Transpordiamet.

From: Oliver Tiidus - Restate <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 2, 2025 1:25 PM
To: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Marje-Ly Rebas
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Andres Suurna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristjan Seiman
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Tiina Raja <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere Marje-Ly

On mingi põhjus ka, miks Transpordiamet ei ole nõus meiepoolsete lepingu
punktidega?

Kahele arendajale pannakse päris arvestatav kohutus, siis võiks vähemalt
leping olla selline, mis natuke arvestaks ka arendajate huve.

Igal juhul, kuidas me sellega edasi nüüd saame minna?

Head

Oliver Tiidus

From: Jaanika Jürimäe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Date: Friday, 20. December 2024 at 13:30
To: Marje-Ly Rebas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Andres Suurna < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>, Kristjan Seiman <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>, Tiina
Raja < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>, Oliver Tiidus - Restate <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Re: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere!

Kahetsusväärne, et Transpordiamet ei ole valmis sõlmima lepingut, mis
vastaks tegelikule olukorrale. See muudab kogu protsessi oluliselt
aeglasemaks ja arendajatel omakorda läbirääkimised palju keerulisemaks.

Arendajatel on huvi endiselt alles, aga hetkel ei kujuta ette, millal
ükskord Transpordiametiga koostöölepingu sõlmimiseni jõuame. Kogu
protsessi kiirendaks oluliselt meie varasem ettepanek muuta TRAM-ga
koostööleping kaheetapiliseks.

Parimatega

Jaanika Jürimäe

Jurist

Akadeemia tee 78, 12618 Tallinn

mob:  <tel:+37258005696> +372 58 005 696

t:  <tel:+3726720232> +372 672 0232

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni
ja ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma
saatja nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul
viisil kirja kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik.
Juhul, kui olete saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt
kirja saatjat ning kustutage kiri ja tema lisad oma arvutist.

From: Marje-Ly Rebas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Date: Friday, 1. November 2024 at 23:06
To: Jaanika Jürimäe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Andres Suurna < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>, Kristjan Seiman <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>, Tiina
Raja < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>, Oliver Tiidus - Restate <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere

Vabandan, et vastus viibis.

Kahjuks ei saa Transpordiamet suurema osa Teie poolt tehtud ettepanekutega
nõustuda. Meiepoolne tagasiside kommentaarides.

From: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 3, 2024 3:27 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Andres Suurna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristjan Seiman
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Tiina Raja <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Oliver Tiidus - Restate
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere!

Tänan selgituse eest! Ei nõustu kirjeldatud lähenemisega, aga ei soovi sel
teemal ka vaielda, mistõttu oleme nõus minema edasi koostöölepinguga, mis
reguleerib siiski kogu protsessi.

Manuses täiendustega koostööleping. Lisasin kirjavahetusse ka teise
huvitatud isiku (Restate) esindaja Oliver Tiiduse.

Hea meelega arutame lepingus toodud ettepanekuid ka Teamsi teel või
kohtumisel Transpordiametis.

Parimatega

Jaanika Jürimäe

Jurist

Akadeemia tee 78, 12618 Tallinn

mob:  <tel:+37258005696> +372 58 005 696

t:  <tel:+3726720232> +372 672 0232

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni
ja ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma
saatja nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul
viisil kirja kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik.
Juhul, kui olete saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt
kirja saatjat ning kustutage kiri ja tema lisad oma arvutist.

From: Marje-Ly Rebas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Date: Wednesday, 11. September 2024 at 16:11
To: Jaanika Jürimäe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Andres Suurna < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>, Kristjan Seiman <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>, Tiina
Raja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere, Jaanika

Rääkisin meie juristiga (Tiina Raja). Kuna koostöölepingu eesmärk on
võimalikult varajases staadiumis teada anda edaspidine tegevuskava,
võimalikud kohustused ja kokku leppida rollid, jääme endiselt seisukohale,
et sõlmida tuleb ristumiskoha projekteerimise ja ehitamise koostööleping.
Loodan siiralt, et jõuame just sellise lepingu allkirjastamiseni.

From: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 10, 2024 4:01 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Andres Suurna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristjan Seiman
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere!

Saadan tagasi koostöökokkuleppe meiepoolsete täiendustega.

Teeme ettepaneku sõlmida koostöökokkulepe kahes jaos – esimene kokkulepe
projekteerimiseks ja teine ehituseks. Kasutada saab sama lepingu põhja,
selle erisusega, et projekteerimise perioodi reguleeriva koostöö puhul
eemaldasin kõik ehitusega seonduva, muid sisulisi muudatusi tegelikult ei
teinud.

Kuna täna kehtivat detailplaneeringut kummalgi huvitatud osapoolel ei ole,
pole ka lõplikku arusaama, millised on ristmiku ehitamise nõuded ja kui
palju läheb ringristmiku ehitus maksma, siis ei ole ehitusega seonduva
kajastamine lepingus hetkel asjakohane. Lisaks paneks see automaatselt
surve huvitatud osapooltele reguleerida omakorda omavahelisi suhteid veidi
ettearvamatus olukorras.

Ka kohaliku omavalitsuse jaoks oleks ehk sellisel kujul piiritlus selgem –
huvitatud osapooled saavad kohalikule omavalitsusele näidata ära, et
projekt sobib, maavajadused jm ristmikuga kaasnevad nõuded on selged ja
seetõttu ei ole ka takistusi detailplaneeringu menetlemisel ning et
ehitusega seonduva koostöökokkuleppe on huvitatud osapooled valmis sõlmima
seejärel kui mõlemad detailplaneeringud on kehtestatud.

Lepingu vormistamise osas võite meid suunata ka otse selle teemaga
tegeleva juristi poole. Oleme valmis ka telefoni teel teemad läbi arutama,
et koostöökokkuleppe allkirjastamiseni jõuda.

Parimatega

Jaanika Jürimäe

Jurist

Akadeemia tee 78, 12618 Tallinn

mob:  <tel:+37258005696> +372 58 005 696

t:  <tel:+3726720232> +372 672 0232

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni
ja ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma
saatja nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul
viisil kirja kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik.
Juhul, kui olete saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt
kirja saatjat ning kustutage kiri ja tema lisad oma arvutist.

Saatja: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 29. august 2024 10:47
Adressaat: Kristjan Seiman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere, Kristjan

Vabandan, et vastus viibis. Vastused Teie kirjas olnud küsimuste järel,
roheline tekst.

From: Kristjan Seiman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 28, 2024 11:16 AM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Andres Suurna
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere

Ei ole Teilt vastust saanud oma küsimustele, uurin kas olete ikka kirja
kätte saanud?

Lugupidamisega

Kristjan Seiman

Akadeemia tee 78, 12618 Tallinn

t: +372 6720357

m: +372 53485592

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni
ja ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma
saatja nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul
viisil kirja kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik.
Juhul, kui olete saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt
kirja saatjat.

Saatja: Kristjan Seiman
Saatmisaeg: kolmapäev, 21. august 2024 10:07
Adressaat: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Andres Suurna
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Tere

Vabandan, et meil on vastamisega niikaua aega läinud.

Sooviks täpsustada mõningaid lahtiseid küsimusi, mis meil on.

1.	Kas on võimalik seda lepingut sõlmida ka kolmepoolselt meie ja üks
teine arendaja veel kellel on ristmiku väljaehitamise huvi. Ja, see on
võimalik. Koostöölepingus arendajate rahalise panuse täpset jaotust välja
ei tooda, kohustusi kirjeldatakse üldiselt (näiteks „HI 1 ja HI 2 tellivad
omal kulul ristumiskoha projekteerimise“).
2.	Kas on võimalik sõlmida leping ka neljapoolselt, kus lepingus on
sees kohalik omavalitsus. Kohaliku omavalitsuse kaasame lepingusse siis,
kui ristumiskoha ehitamiseks on vajalik kinnisasjade avalikes huvides
omandamine (vallale kuuluvad ja riigile üleantavad maad).
3.	Hetkel ei ole meil kehtivat detailplaneeringut oma kinnistule
mille vald lubas lahendada, kui meil on ligipääs olemas kinnistutele. Kas
saame lepingus välistada ristmiku ehituse ilma kehtiva Dp-ta meie
kinnistule. Ehk kas lepingu sõlmimisega tekib meil koheselt kohustus ka
see ristmik välja ehitada? Ei, sellist välistust me lepingusse ei pane.
Koostöölepingus ei ole määratud ristmiku väljaehitamise aega.
Koostöölepingu eesmärk on määrata ära, kes lepingu osapooltest milliseid
kohustusi riigitee ümberehitamisel kannab. Kui dp-d ei kehtestata ning
ehitusõigust realiseerida ei saa, ei ole ka vajadust riigitee ristmikku
ümber ehitada. Seda eeldust ei ole, et ristmiku peab arendaja ehitama ka
siis, kui arendust ei toimu.

Lugupidamisega

Kristjan Seiman

Akadeemia tee 78, 12618 Tallinn

t: +372 6720357

m: +372 53485592

 <http://www.vintselle.ee/>

Käesolev kiri ja selle lisad sisaldavad konfidentsiaalset informatsiooni
ja ei kuulu edastamisele kirja päises nimetamata adressaatidele ilma
saatja nõusolekuta. Loata avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul
viisil kirja kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik.
Juhul, kui olete saanud selle kirja eksikombel, teavitage sellest koheselt
kirja saatjat.

Saatja: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 5. juuli 2024 13:57
Adressaat: Kristjan Seiman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Jaanika Jürimäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Andres Suurna
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Hans
Keskrand <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Luige- Kiili mnt, Vaela küla Ringristmiku projekteerimine ja
koostöö kokkulepe.

Lp Kristjan Seiman

Saadame Teile tutvumiseks ristumiskoha projekteerimise-ehitamise
koostöölepingu eelnõu. Koostöölepingu eesmärk on teada anda võimalikult
varajases staadiumis edaspidine tegevuskava, võimalikud kohustused ja
kokku leppida rollid.

Projekteerimistingimuste menetlusega alustame peale lepingu jõustumist.
Tehnilise kirjelduse väljastame peale projekteerimistingimuste andmist.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.